About Me

My photo
Seorang anak,isteri,ibu dan kerani:)

Search

Total Pageviews

Monday 7 October 2013

RUMAH IDAMAN

Assalamualaikum.

Hihi..arini nk story pasal rumah...tengok kawan2 ramai dah mempunyai rumah sendiri....aku pun teringin juga..mcm best jer.....sekarang ni dalam proses untuk memiliki sebuah rumah...proses tu dari bln December tahun lepas hingga la sekarang ni but tak selesai2 lagi..letih sudah menunggu..btul la kata punjangga PENANTIAN ITU SATU PENYEKSAAN...mcm2 proses perlu dilalui..aku ni nk beli umah dari orang perseorangan bukannya dari pemaju sebab itu bnyk benar prosedur dan memakan masa yang agak panjang...

Prosedur pertama yang aku perlu buat ialah meminta kelulusan Exco negeri sb rumah yang aku nk beli tu gerannya ada sekatan ...lagipun ..almaklumlah aku ni plak bukan anak negeri Kelantan..mmg agak sukar yer puan2 dan tuan2 semua, orang luar ni nk beli rumah or tanah kat negeri Kelantan...selepas 7 bulan apply untuk kelulusan ..akhirnya aku diberi kelulusan utk membeli rumah tersebut huhu..selepas itu baru lah aku dapt memohon pinjaman perumahan untuk memiliki rumah itu huhu skrg ni masih dalam proses di JPPH dan Bahagian Pinjaman Perumahan...hopefully lulus la yer...hari2 aku buka laman web JPPH dan Bahagian Pinjaman Perumahan untuk mengetahui statusnya.....hehe..nk call  hari2 JPPH takut kna marah plak....huhu terlajak kemaruk tu nk umah

Rumah yang aku nk beli tue terletak di Taman Kesedar Jaya..iaitu di taman perumahan yang aku duk menyewa sekarang ni...but aku sewa sekarang ini , rumah teres..ikutkan, aku suka sgt dng umah yang aku sewa sekarang ni tetapi tuan rumah tu tak nk  jual pada aku :(..nasib ler...ok lah..stop kat sini..kang kalu dah lulus kt JPPH dan Pinjaman Perumahan kite story2 lagi..;)


Rumah yang hendak dibeli ;)

No comments:

Post a Comment