About Me

My photo
Seorang anak,isteri,ibu dan kerani:)

Search

Total Pageviews

Saturday 19 October 2013

Cuti-Cuti Raya

Assalamualaikum

Hihi nk cerita pasal cuti-cuti sempena Hari Raya Aidil Adha yang lalu.....Sempena Hari Raya Aidil Adha yang lalu aku dan hubby telah mengambil cuti rehat hanya sehari iaitu hari Khamis..but automatik dapat cuti 5hari best kan juga keja di negeri Pantai Timur ni ..sebab cuti raya Haji ni dapat dua hari cuti..selasa &rabu..

Untuk this year turn balik kampung Perak..best:) sebab tahun lepas dah balik Pasir Puteh..kami pulang ke Perak pada Hari Raya pertama..perjalanan mengambil masa dalam tiga jam lebih lah..jika masuk highway melalui simpang pulai..but balik kali ini kami masuk jalan Tapah heheh sebab nk singgah Cameron Highland dulu ler..pusing2 Cameron..singgah2 Pasar Malam ..jalan-jalan cari Makan ler..sejuk nya la kat Cameron..cuaca mendung..angin bertiup sepoi-sepoi bahasa..nyamanya..best ler..gi sana ada ler beli jagung, jeruk jambu ..ubi rebus yang siap masak tu rm3.00..ayam goreng berempah dua ketul rm5..nasi ayam berempah rm6.00..air kelapa laut rm2.00..air kelapa tu rasa macam air manisan la plak tk macam air kelapa pun..color pun hitam huhu..tertanya2 juga yeke air kelapa..entah2 diorang rebus jer air manisan tue kata air kelapa laut hahah.. ubi rebus tu sedap la rasa lemak-lemak manis..ubi rebus tu ingat nk makan dalam keta but baby mama (AAlif dah minta nk makan time jalan2 kat pasar malam tue..)lepas beli sedikit makanan kami pun meneruskan perjalanan untuk pulang ke Perak.


sempat lagi nk posing kt Pasar Malam Cameron.(Aalif pegang ubi rebus tu)
Hari Raya Haji kat Perak ni tak la meriah sangat sebab cuti hanya sehari.  Beraya pun sehari jer..lepas beraya di Perak kami terus bercuti-cuti Malaysia ke Putrajaya..selain nak berjalan2 kami g putrajaya ni adalah untuk terus menguruskan hal permohonan pinjaman perumahan yang belum selesai..permohonan ku telah dikuiri oleh Bahagian Pinjaman Perumhan kerana ada dokumen yang tidak lengkap..sedih2:(..anyaway still tak selesai lagi..huhu sabar2 tak lari gunung dikejar..hopefully semuanya akan selesai dengan baik.

kita crita lagi pasal jalan-jalan kt Putrajaya..tak da jalan mana sb tak brape tahu jalan .aku duk putrajaya pun dulu dalam setahun lebih jer mana nk tahu sangat..tambahan plak dulu2 awal keja g mana2 naik bas jer tak pikir pasal jalan..tau naik jer..duk dalam bas melayan perasaan..bila agak2 nk sampai tempat yang hendak dituju tekan loceng  bas Nadi Putra jer..kt Putrajaya kami g Alamanda dan umah abg ipar jer..   ..kami pergi ke Putrajaya hari Khamis tido satu malam ..hari Jumaat pulang ke Gua Musang semula...Kami menginap di Chalet Payah Indah Wetland, Dengkil Selangor tak jauh dengan Putrajaya. Ikutkan duk chalet tu kena bayar Rm120.00, disebabkan hubby staff..kami tak perlu bayar ape2


ni lah keadaan dalam Chalet..untuk tido2 ..rehat2
kt Wetland ni ada badak, dan buaya tau hehhe tapi jangan takut la sb kt dalam pagar jer kita boleh la tengok2 yer 


Aalif dan Papa tengah tengok buaya tue

Pada malam Jumaat tu..kami pergi ke I-City, Shah Alam bersama-sama dengan Abang ipar, isteri serta kaum kerabat dia yang lain...





ok..malam tu g I-City jer lepas tu balik chalet terus tido letih2 rasanya...
Hari terakhir di sana kami pergi ke UPM sebelum pulang ke Gua Musang untuk melawat adik ku Iwan :) dan kami bawa Iwan g The Mines jalan-jalan cari makan jer..


belanja adik makan ckit


bersama adik 

lepas makan tu pusing2 jer dalam The Mines tue..



Hubby dan aalif pun posing kt tangga The Mines


Mama Aalif pun nk Posing hehe

Habis jer pusing-pusing kt The Mines kami pun bertolak pulang ke Gua Musang..ok tu ajer cerita cuti-cuti raya bye-bye ;)

2 comments: